Škoda Enyaq iV

Plně elektrické SUV Škoda Enyaq iV je tu. Jedná se o vůbec první elektrický vůz postavený na platformě MEB (Modulární elektrifikovaná platforma), díky které nabízí špičkovou techniku, rychlé nabíjení a vysoký dojezd.

Enyaq iV představuje atraktivní, nekompromisní elektrické SUV, které naplno využívá příležitostí nabízených platformou a koncepcí elektrického pohonu.

Design této žhavé novinky je pokrokový, umocněný prvkem volitelné přední masky chladiče Crystal Face, která je podsvícená 130 diodami s funkcí Coming/Leaving Home povýšenou originálními animacemi. Výrazný, robustní vzhled, velká kola a emocionální design, jasně určuje, že s tímto vozem budete králem silnic.

Tento výjimečný model bude k dispozici ve čtyřech výkonných variantách, se dvěma kapacitami baterie a dvěma druhy pohonu. Struktura nabídky pohonů naznačuje, že vybrat si ten pravý Enyaq iV pro vaše potřeby bude hračka.

Škoda Enyaq iV

  • Základní provedení Enyaq 60 iV s kapacitou baterie 62 kWh (58 kWh využitelných) a elektromotorem o výkonu 132 kW, které přináší dojezd až 390 kilometrů v cyklu WLTP. .
  • Enyaq 80 iV je druhou verzí s pohonem zadní nápravy, tentokrát má elektromotor výkon 150 kW a točivý moment 310 Nm. Kapacita baterie je 82 kWh (77 kWh využitelných) a právě toto provedení nabídne nejdelší dojezd až 510 kilometrů na jedno nabití v cyklu WLTP. Baterii s touto nejvyšší kapacitou využívají i dvě verze s pohonem všech kol.
  • Enyaq 80X iV má díky dalšímu elektromotoru na přední nápravě celkový výkon 195 kW, sportovní Enyaq RS iV pak nabídne dokonce 225 kW. Obě tato provedení mají dojezd v cyklu WLTP až 460 kilometrů.
  • Rychlosti dobíjení samozřejmě závisí na zvoleném způsobu a kapacitě baterie Enyaq iV, maximem je výkon nabíjení 125 kW. Největší baterii s kapacitou 82 kWh lze z 5 na 80 procent nabít přibližně za 38 minut. Domácí wallboxy nabízí výkon až 11 kW a Enyaq iV se díky nim v závislosti na velikosti baterie do maxima nabije za šest až osm hodin.
  • Inovativní interiér a vkusně zařízená kabina vyvolává příjemné pocity a využívá trvale udržitelné a recyklované materiály. Virtuální kokpit pod volantem má displej s úhlopříčkou 5,3 palce a může být doplněn inovativním head-up displejem. Rozlehlejší pole rozšířené reality přímo před očima řidiče zobrazují například navigační instrukce.
  • Nejmodernější a bezpečnostní asistenti: Front Assist včetně asistentu pro vyhýbací manévry, asistent pro odbočování, asistent změny jízdního pruhu, varování při vystupování, multikolizní brzda a mnoho dalšího.
  • Dlouhý rozvor (2 765 mm) s relativně krátkou přední kapotou naznačuje bohatý vnitřní prostor, svalnaté boky a pozvolna klesající linie střechy zase dávají tušit skvělou aerodynamiku vozu. S rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm je Enyaq iV velikostně blízký tradičnímu SUV Kodiaq, má však ještě dynamičtější styl.
  • Simply Clever prvky: Mezi ně patří například oblíbený deštník ve dveřích řidiče nebo tradiční škrabka na led, která se ale tentokrát u elektromobilu neskrývá pod víčkem nádrže, ale je umístěna na vnitřní straně dveří zavazadlového prostoru. Pod podlahou zavazadlového prostoru je místo pro nabíjecí kabel k vozu. Aby se uživatel o kabel neušpinil, je jeho součástí i chytré řešení pro čištění kabelu.
  • Podlaha zavazadlového prostoru je dvojitá, takže menší předměty nemusí cestovat po celém zavazadelníku. K dispozici je síťový program, který spolu s oky a háčky v zavazadlovém prostoru usnadní bezpečné uložení nákladu. V kabině pak díky konstrukci platformy MEB vznikly dva objemné odkládací prostory. Box pod loketní opěrkou mezi předními sedadly pojme 6,2 litru nezbytností a schránka pod středovou konzolou má objem dalších 11,4 litru.