Škoda Fabia 4

Nová Fabia 4 má všechny předpoklady k tomu, aby úspěšně převzala pomyslný štafetový kolík od svých předchůdců..

Nejdůležitějšími prvky je kombinace výrazných hran s velkorysými objemy.. Na boku dveří je patrná linie inspirovaná českou vlajkou a jejím typickým klínem. Typické provedení předních světlometů s LED technologií doplňují nově dvoudílná zadní světla.

Pod kapotou čtvrté generace Škoda Fabia bude na výběr z pětice moderních pohonných jednotek. Základní 1.0 MPI nabízí výkon 59 kW, motory 1,0 TSI pak mají výkon 70 a 81 kW. Standardem je u motorů pětistupňová manuální převodovka, jen nejsilnější tříválec má převodovku šestistupňovou, nebo u něj lze zvolit sedmistupňový automat DSG.

Ten je pak standardem pro nejsilnější motor z nabídky modelu, čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW a technikou vypínání válců pro snížení spotřeby paliva, který se do prodeje dostane v průběhu letošního roku.

Škoda Fabia

Novinky ve výbavě Škoda Fabia 4 (2021)

  • Zavazadlový prostor narostl o 50 litrů na špičkových 380 litrů, při sklopení zadních sedadel získáme místo pro 1 190 litrů nákladu.
  • Poprvé si mohou do modelu Fabia zákazníci objednat vyhřívaný volant (v novém dvouramenném či sportovním tříramenném designu) nebo vyhřívané čelní sklo.
  • Taktéž poprvé v historii modelu Fabia si mohou cestující užít dvouzónovou klimatizaci a premiérově i výdechy klimatizace v zakončení středové konzoly mezi sedadly pro cestující vzadu.
  • Nová Fabia také dostává moderní infotainment s neustálým online připojením díky Službě Vzdálený přístup, nechybí ani možnost získat digitální přístrojový Virtuální kokpit.
  • Fabia může mít až devět airbagů a poprvé v historii nabízí funkční celky jako Asistovaná jízda 2.0 či Automatické parkování (Park Assist).
  • Nechybí ostře řezané čelní světlomety, které mají standardně LED techniku. Volitelně může mít Fabia poprvé v historii také špičkové Full LED světlomety, jak vpředu, tak vzadu.
  • Za pozornost stojí například větší a protaženější zadní spoiler, který má mimochodem jedinečnou konstrukci z jednoho kusu. Pomáhá usměrňovat proudění vzduchu za automobilem a výrazně snižuje jeho aerodynamický odpor.